tirsdag 4. oktober 2011

Bildeanalyse.. Javel!



Kanskje jeg skal være positiv og upartisk for en gangs skyld? Ja.. You wish!

Jeg mener at et bilde kan være tusen ord, men for å få en ordentlig kontekst så må man også skrive litt! Det finnes hundrevis med bilder av sexskandaler og kjendiser på fylla, men hvem bryr seg? Er man så stakkarslig og sjalu på andres liv at man nyter av å se mennesker (riktignok oftest idioter) drite seg ut på film burde man kanskje vurdere å gå til psykolog!
Uansett, jeg fikk i oppgave om å finne det mest "oppsiktsvekkende" bildet i media, jo det finnes litt å ta av, jeg gadd ikke sitte å lete i timevis etter et bilde som virkelig var på skakka, så jeg fant et som bilder dagens samfunn ganske bra. Saken var den at George Clooney BANNET (kan du tenke deg til noe så forferdelig?!) i sin nye reklamefilm. Bildet viser da stakkars George med svart sladd over munnen. Sladden er nemlig der for å representere at banning, det er ikke bra fordi at man blir mindre intellektuelt egnet til å møte hverdagens dialoger og hendelser. Som Penn & Teller ville ha sagt; "bullshit!". En 10åring kan alle banneord vi kan og litt til, for de er nemlig noe hinsides flinke til å plukke opp ting. Banning burde vært en plikt! Ja, en plikt! Fordi hvem og hva sier at vi ikke kan banne? Det er i dagens samfunn bare en sterkere måte å uttrykke seg på! for eksempel, hvis jeg sier ikke skriver "Det der var noe jævlig dumt!" mot for "Det er var fryktelig dumt!", så vil det bli mere trykk i utsagnet. Mens når man skriver er visa helt en annen.
Bildet viser det at voksne mennesker er redd banning og tror det er farlig, spesielt i det flotte Amerika. Fjern det forbanna pipinga ifra TV-seriene og la folk få uttrykke seg fritt, brenn bannebøker på barneskolen, bare gi total jævla faen!

Vær snill og grei forøvrig kan du banne å skrike så mye du vil!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar